MESA GENERAL CEB – AJUNTAMENT DE BARCELONA
- Bases de l’oposició ordinària
- Processos d’estabilització: mèrits, oposició reduïda
- Borses docents
- Borses PAE i PAS
- Integració PT a PS
- Comissió tècnica PAE
- Comissió tècnica Massana
- Situació col·lectiu PAS
- Previsió aplicació acord signat per UGT i CCOO amb el Departament d’Educació
- Intranet municipal i web CEB (respecte a la informació i gestió de permisos i llicències)
- Contractació personal substitut
- RLT
- OMES i oficina d’atenció d’Urquinaona
1) Bases oposició ordinària:
Demanem que l’oposició ordinària no es convoqui fins a finalitzar l’oposició reduïda, per tal que les persones tinguin clar si s’han de presentar o no al nou procés.
Demanen també per les bases de l’oposició ordinària de Massana i el seu temari.
Una altra qüestió important que s’ha preguntat a RRHH és si s’aplicarà o no el nou currículum que entra en vigor el proper curs 2024/25 a les bases de l’oposició ordinària.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
Estan treballant en el document de bases ordinàries i esperen poder tenir-ho enllestit per la setmana vinent.
Tindran present la petició de no iniciar el procés d’oposició ordinària fins a no finalitzar el de reduïda.
Ens comenten també que ens faran arribar la proposta de bases de Massana la setmana vinent.
Queda pendent que es concreti quin serà el currículum que s’aplicarà per FP.
2) Processos d’estabilització: mèrits, oposició reduïda
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
Ens contesten que es tractarà aquest punt a la propera reunió prevista pel dijous 23 de maig.
3) Borses docents
No existeix gestió de borses en l’àmbit municipal, i el personal és seleccionat directament de la borsa de la Generalitat de Catalunya per cobrir vacants municipals. La situació és greu: no hi ha transparència i la borsa està morta. No hi ha transparència tampoc per la gent que entra no sap que està en un centre municipal i es pensen que estan a la Gene i no són conscients que això els hi perjudicar a l’hora de fer mèrits (hi ha professionals que van ballant d’una administració a una altra).
És urgent poder definir una normativa de borses municipal que sigui aplicada i que pugui donar servei a les nostres escoles sense tenir que recórrer al personal de la Generalitat.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
Reconeixen que han seleccionat personal de la borsa de la Generalitat de Catalunya, en situacions en les que no existien candidats a la borsa municipal. Diuen que han fet gestió de sol·licituds però què, en algun cas, no han trobat personal capacitat i disponible per cobrir les substitucions.
Tenen una nova proposta de bases en la qual han estat treballant i ens la faran arribar en breu.
4) Borses PAE i PAS
Una altra qüestió que reclamem és que es posi ordre a les borses del personal PAE municipal i que tinguem llistes pròpies. Cal calendaritzar i posar en marxar la Comissió Tècnica del PAE.
Reclamem que la borsa actualitzada a data de 30 de juny sigui publicada a principis de juliol i no al mes d’octubre quan ja s’han fet totes les adjudicacions. Exigim més transparència i que les persones treballadores puguin saber en quin ordre o quanta gent tenen per sobre a la llista abans de fer les adjudicacions.
5) Integració PT a PS
Denunciem la vergonyosa situació respecte a la integració del cos PT a PS que, en el cas de l’Ajuntament de Barcelona, a diferència de la Generalitat de Catalunya, encara no s’ha realitzat.
Demanen amb caràcter d’urgència que des de RRHH es posi en marxa ja el procés i que els companys tinguin actualitzades les seves retribucions com la resta de professionals de la FP.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
Han elaborat les bases del procés d’integració i actualment estan en mans de l’Ajuntament de Barcelona per a la seva aprovació. Tan bon punt estiguin aprovades es posarà en marxa la convocatòria d’integració.
6) Comissió tècnica PAE
Des de CCOO, en el seu torn de paraula, lliura a l’administració un document signat per la majoria del personal PAE dels nostres centres educatius, on es posa de manifest la seva situació i les seves demandes. La UGT dóna per lliurat el document a l’administració i no ho fa donat que tenim el segon torn de paraula.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
Reconeixen que la situació del col·lectiu s’ha de tractar en la seva corresponent mesa Tècnica i es comprometen a entrar més al detall per donar solució a les demandes del col·lectiu que es puguin abordar de forma directa.
7) Situació col·lectiu PAS
Demanem també més informació al personal PAS per saber a qui adreçar-se quan tenen problemes d’ergonomia amb les cadires del seu lloc de feina.
8) Comissió tècnica Massana
Tenim pendent tractar les condicions d’aquest personal en quant a horari i salari, ja que ara mateix ja no és personal homologat i sí personal laboral de l’Ajuntament de Barcelona.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
Per atendre gestions urgents i, degut a les limitacions de personal que té RRHH, no s’han posat en marxa les comissions tècniques signades per conveni, ni la de Massana ni la del PAE.
Tenen la voluntat que en aquestes meses de treball es puguin calendaritzar també aquestes Meses Tècniques i tractar totes aquestes qüestions.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
En moltes informacions referents als acords signats en el marc del Departament d’Educació s’assabenten fins i tot després que nosaltres.
Estan esperant la comunicació formal d’aquestes mesures i el desplegament de com s’han d’aplicar a tot el personal del CEB (Generalitat i Ajuntament).
10) Intranet municipal i web del CEB: manca d’informació i gestió de permisos i llicències.
En el cas de la web del CEB, tota la informació i tramitació de permisos i llicències o no existeix o està desfasada. El personal no té clar què ha de fer ni com ho de fer per demanar determinats permisos.
Al final és la part social qui acaba informant, en bona part, als professionals sobre com demanar aquests permisos.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ
Es contemplarà en el calendari de meses de treball la revisió i modificació de la informació penjada a la web del CEB.
11) Contractació personal interí i interí substitut.
Degut al problema existent amb les borses buides en determinades especialitats, sobretot de secundària, s’està agafant a personal sense requisits de titulació, i no se’ls informa que no podran opositar. Aquestes persones aniran al carrer per que no tenen els requisits que sí són indispensables per poder opositar i no són coneixedores d’aquesta situació tan greu.
Les persones contractades sense requisits sí són conscients que els hi manquen aquests requisits i que tenen tres anys de marge fins la convocatòria de l’oposició per poder treure’s el màster i/o nivell d’idiomes per poder complir els requisits exigits per a l’oposició. No hi ha resposta en quant a les situacions de manca de titulació universitària en l’especialitat on es demana.
12) RLT
Demanem transparència referent a la informació i dades que es proporcionin de la RLT.
Posem de manifest que en el cas del CEB s’estan publicitant processos i convocatòries de selecció de personal només en els canals de la Generalitat de Catalunya i no de l’Ajuntament de Barcelona. Això implica que el personal municipal no tingui accés a les convocatòries per manca d’informació.
RESPOSTA ADMINISTRACIÓ:
Estan treballant en la RLT, i molt possiblement la setmana vinent ens puguin fer arribar la informació. A altres qüestions no donen resposta però prenen nota.
RESPOSTA ADMINISTRACIO:
Prenem nota i revisem amb els responsables del departament les condicions actuals de la plantilla. Tornem a tractar el tema en pròxima reunió de treball.
Seguim tenint una llista molta llarga de temes a tractar… Esperem poder donar-te més informació ben aviat.