Resum Reunió Grup de treball municipal i del Comitè d’Empresa del CEB
S’inicia la reunió seguint l’ordre del dia:
1.- Creació categoria Tècnic/a d’integració Social
La proposta de la creació de la categoria de Tècnic d’integració social en la categoria C1 genera la no conformitat per part de la part social, i s’emplaça a RRHH a que aquesta categoria es creï en la futura categoria B que l’Ajuntament de Barcelona està treballant.
S’accepta per part de RRHH realitzar la consulta, i arribat el cas, si es crea aquesta categoria poder-la incloure segons els criteris de l’Ajuntament de Barcelona.
2.- Concurs de direccions
També es comenta que els membres que componen el tribunal d’avaluació es modifica en quant al nombre de representants, incrementant-se en el cas dels membres procedents del claustre del centre.
El total de direccions a concursar és de 14 centres, entre primària, secundària, educació especial i adults.
3.- Concurs de trasllats
Se sol·licita així mateix, per part de la part social, que es convoqui també concurs de trasllats per al personal PAS. RRHH manifesta que no està previst realitzar-ho enguany. La part social manifesta que no està d’acord, i UGT es suma a la demanda i sol·licita la seva convocatòria.
4.- Situació borsa personal subaltern
5.- Torn obert de paraula
UGT presenta a RRHH un resum de temes a tractar, i s’inicia la reunió seguint els punts:
UGT insisteix que no són dos grups sinó tres, ja que no s’obrirà tampoc un segon d’ESO, i suposa una retallada de 8 professors de la plantilla municipal per al curs vinent.
UGT demana que des del CEB i l’Ajuntament de Barcelona es treballi en l’ampliació de l’oferta formativa presentada per la direcció del centre, i que es posi en marxa ja en el curs 21-22, conservant d’aquesta manera a tota la plantilla municipal afectada.
També denunciem la falta de protecció i cobertura que tenen les escoles municipals enfront del tancament de línies, ja que l’oferta formativa és un tema que es decideix en última instància per part del Departament d’Educació, administració a la qual no pertanyem.
El CEB ens comunica que estan treballant en aquest tema i que pròximament ens informarà.
b) Situació borses per especialitats. Problemes per manca de candidats?
Es confirma que, efectivament, en algunes especialitats es mantenen obertes indefinidament per falta de candidats, com és el cas d’algunes molt concretes d’FP. En altres més generalistes, existeixen candidats que estan apuntats en totes dues borses, tant Ajuntament com Generalitat, per la qual cosa els candidats presten serveis indistintament en totes dues administracions.
RRHH explica que en un futur es podria plantejar la possibilitat d’unificar les dues borses, amb l’objectiu de simplificar la gestió de recerca de candidats i que sigui molt més àgil.
Des d’UGT entenem que aquesta unificació podria perjudicar els candidats de les borses municipals, que és un tema a tractar amb molta cura i en primera instància no estem d’acord.
Des de RRHH ens diuen que ja porten molt de temps treballant en l’accés del personal adscrit al CEB a la intranet municipal, però que des de Ajuntament tot el procés s’ha quedat aturat de moment, entenen que podria ser per un tema econòmic.
Des d’UGT demanem solucions per tal de que el/les treballadors/es no surtin perjudicats en quant a l’accés a la formació.
UGT demana a RRHH que informi de forma adequada a les direccions de centres, ja que tenim constància que en alguns centres el personal a petició de la direcció l’ha tingut que recuperar.
Ens comenten que en breu es convocarà la Comissió Técnica de seguiment per treballar la proposta també amb la part social.
Demanem les dades de quant personal està afectat, per tal de tenir la fotografia real de la situació en els centres docents municipals.
RRHH diu que es podria treballar en els pròxims dos/tres mesos les bases i a patir d’aquí tirar el procés endavant.
UGT explica que en l’actualitat s’està negociant -per part d’alguns partits polítics i sindicats amb el govern de Madrid- la possibilitat de poder solucionar el problema dels interins de llarga durada. Estem pendents que surti una llei o decret que modifiqui en alguns termes els processos d’accés, amb la qual cosa convocar aquest any les oposicions de PTFP podria deixar fora a aquet col·lectiu de poder-se beneficiar de tot allò que es modifiqui.
UGT en conseqüència manifestem que no estem d’acord.
RRHH ens confirma que no ha finalitzat el procés de vacunació als centres, i que es farà una nova actualització de la base de dades per tal de detectar a tot el personal que no ha rebut el SMS i no s’ha vacunat.
UGT manifesta que hi ha dubtes per part d’algunes direccions de si han d’introduir les dades al GUAC i al Traçacovid de cert personal, com són personal de baixa IT o baixa maternal, personal adscrit al centre però sense assistència, personal de serveis externs, etc..
RRHH confirma que les direccions tenen tota la informació disponible de quins són els col·lectius que s’han de vacunar, i no entenen com és que això estigui comportant problemes.
h) Criteri per part del CEB en quant a la cobertura de les vacants municipals als CRP de la ciutat de Barcelona. Concurs de mèrits per cobrir 2 vacants al desembre, però no cobertura de les altres 5 que provenen de jubilacions?
RRHH ens confirma que la decisió de la cobertura d’un servei depenent del Departament d’Educació com són els CRP és del Consell de Direcció del CEB, i que aquest ha acordat la no cobertura per part de personal municipal.
La part social manifesta la pèrdua de la possibilitat de promoció interna dels docents municipals, a la qual cosa RRHH ens recorda que en cara tenim la promoció interna que vam acordar amb l’Ajuntament de Barcelona.
UGT manifesta que no està d’acord amb aquesta decisió de no dotar als CRP amb personal municipal.
l) Situació actual i dades del curs 20-21 del programa Pla de Xoc en els centres municipals.
Se’ns informa que tan bon punt tinguin informació al respecte ens ho faran saber.