Estàs aqui
Inici > ACTIVITATS UGT > Resum Reunió Grup de treball municipal i del Comitè d’Empresa del CEB

Resum Reunió Grup de treball municipal i del Comitè d’Empresa del CEB

Resum Reunió Grup de treball municipal i del Comitè d’Empresa del CEB

Reunits d’una part els representants de l’administració del Consorci d’Educació de Barcelona i, per una altra, els diferents sindicats representants d’educació conformant la part social, entre ells UGT.

S’inicia la reunió seguint l’ordre del dia:

1.- Creació categoria Tècnic/a d’integració Social

Es realitza la presentació per part de RRHH de l’Informe – proposta de la Direcció de Recursos Corporatius del Consorci d’Educació de Barcelona en relació a la creació de la categoria professional Integrador/a Social.
La proposta de la creació de la categoria de Tècnic d’integració social en la categoria C1 genera la no conformitat per part de la part social, i s’emplaça a RRHH a que aquesta categoria es creï en la futura categoria B que l’Ajuntament de Barcelona està treballant.
S’accepta per part de RRHH realitzar la consulta, i arribat el cas, si es crea aquesta categoria poder-la incloure segons els criteris de l’Ajuntament de Barcelona.

2.- Concurs de direccions

Es comenta que en la setmana del 8 de març està previst es publiquin les noves bases del concurs de direcció. Amb l’aplicació de la nova Llei en educació LOMLOE, es modifiquen alguns requeriments en quant al contingut del projecte a presentar, on hauran de figurar alguns aspectes relacionats amb l’àmbit de la igualtat de gènere.
També es comenta que els membres que componen el tribunal d’avaluació es modifica en quant al nombre de representants, incrementant-se en el cas dels membres procedents del claustre del centre.
El total de direccions a concursar és de 14 centres, entre primària, secundària, educació especial i adults.

3.- Concurs de trasllats

Està previst que abans de setmana santa es publiquin les bases dels concursos de trasllats de primària i secundària, donant lloc al compliment de l’annex del conveni laboral que fixava les convocatòries de concursos de trasllats en els docents amb la mateixa periodicitat que el Departament d’Ensenyament.
Se sol·licita així mateix, per part de la part social, que es convoqui també concurs de trasllats per al personal PAS. RRHH manifesta que no està previst realitzar-ho enguany. La part social manifesta que no està d’acord, i UGT es suma a la demanda i sol·licita la seva convocatòria.

4.- Situació borsa personal subaltern 

Des de RRHH ens expliquen la situació actual de borsa, després de la reunió mantinguda amb RRHH d’Ajuntament de Barcelona per tal de coordinar-se en la gestió de la borsa, un cop fet el nomenament del nou funcionariat de carrera del personal subaltern. Per una banda, està tot el personal de la borsa d’urgència -creada al mes de juliol i que ha treballat dies- i, per l’altra les persones que han aprovat el procés d’oposició i no han obtingut plaça. Des de RRHH comenten que cal amb la part social -en el si de la subcomissió de borses PAS- la validació de la gent que ha treballat dies amb la borsa d’urgència i se’ns informa que, amb tota la gent que han aprovat però no han obtingut plaça, se’ls anirà convocant les entrevistes en grups de d’unes 15-20 persones, per anar cobrint les necessitats del servei.
Arran de les preguntes de la part social, RRHH ens informa que si hi ha candidats que volguin saber en quina posició estan poden preguntar-ho a rh_atencioprofessionals.ceb@gencat.cat.

5.- Torn obert de paraula

UGT presenta a RRHH un resum de temes a tractar, i s’inicia la reunió seguint els punts:

a) Situació plantilla Ferran Tallada curs 2021-2022. Possible eliminació de tres grups de la E.S.O. Opcions que s’estan barallant per tal de donar alternatives formatives al centre.
Ens confirmen que efectivament s’eliminen els dos grups de 1r de la E.S.O per al curs 21-22, i que està previst en un futur estudiar la possibilitat d’ampliar l’oferta formativa amb algun grup de Batxillerat o Cicle Formatiu.
UGT insisteix que no són dos grups sinó tres, ja que no s’obrirà tampoc un segon d’ESO, i suposa una retallada de 8 professors de la plantilla municipal per al curs vinent.
UGT demana que des del CEB i l’Ajuntament de Barcelona es treballi en l’ampliació de l’oferta formativa presentada per la direcció del centre, i que es posi en marxa ja en el curs 21-22, conservant d’aquesta manera a tota la plantilla municipal afectada.
També denunciem la falta de protecció i cobertura que tenen les escoles municipals enfront del tancament de línies, ja que l’oferta formativa és un tema que es decideix en última instància per part del Departament d’Educació, administració a la qual no pertanyem.
El CEB ens comunica que estan treballant en aquest tema i que pròximament ens informarà.

b) Situació borses per especialitats. Problemes per manca de candidats? 
 Es confirma que, efectivament, en algunes especialitats es mantenen obertes indefinidament per falta de candidats, com és el cas d’algunes molt concretes d’FP. En altres més generalistes, existeixen candidats que estan apuntats en totes dues borses, tant Ajuntament com Generalitat, per la qual cosa els candidats presten serveis indistintament en totes dues administracions.
RRHH explica que en un futur es podria plantejar la possibilitat d’unificar les dues borses, amb l’objectiu de simplificar la gestió de recerca de candidats i que sigui molt més àgil.
Des d’UGT entenem que aquesta unificació podria perjudicar els candidats de les borses municipals, que és un tema a tractar amb molta cura i en primera instància no estem d’acord.

c) Impossibilitat d’accedir a la formació transversal de l’Ajuntament de Barcelona per no tenir accés a la intranet municipal. Solució proposada.
Denuncien la impossibilitat de poder accedir a la formació transversal de l’Ajuntament de Barcelona, degut a que aquesta formació necessita d’accés a la intranet municipal per poder fer el seguiment a través de la plataforma formativa habilitada.
Des de RRHH ens diuen que ja porten molt de temps treballant en l’accés del personal adscrit al CEB a la intranet municipal, però que des de Ajuntament tot el procés s’ha quedat aturat de moment, entenen que podria ser per un tema econòmic.
Des d’UGT demanem solucions per tal de que el/les treballadors/es no surtin perjudicats en quant a l’accés a la formació.
d) El temps de desplaçament i vacunació no s’hauria de recuperar. Alguns centres estan informant als seus treballadors que recuperin aquest temps.
RRHH comenta que la vacunació del personal de centres educatius es tracta a nivell de permís com a visita mèdica, i que el temps empleat per a poder ser vacunat no s’ha de recuperar per part dels/es treballadors/es.
UGT demana a RRHH que informi de forma adequada a les direccions de centres, ja que tenim constància que en alguns centres el personal a petició de la direcció l’ha tingut que recuperar.
e) Escola Massana. Convocatòria Comissió Tècnica de seguiment del grau
RRHH ens informa que la setmana passada es va convocar una reunió amb representats de l’escola, i ja s’han fet dues reunions en total. L’objectiu, treballar la definició del requeriments per a la confecció de la plantilla, jornada, dedicació horària lectiva i per a la investigació, etc..
Ens comenten que en breu es convocarà la Comissió Técnica de seguiment per treballar la proposta també amb la part social.
f) Problemàtica professors tècnics d’FP i Oposicions
Des d’UGT expliquem la nova situació que es planteja amb el professorat tècnic d’FP que no disposa de titulació universitària, i que tenen un marge de tres anys per poder accedir a ser funcionaris de carrera per tal de no passar a ser personal amb contractació laboral especialista, tal i com planteja la nova LOMLOE.
Demanem les dades de quant personal està afectat, per tal de tenir la fotografia real de la situació en els centres docents municipals.
RRHH diu que es podria treballar en els pròxims dos/tres mesos les bases i a patir d’aquí tirar el procés endavant.
UGT explica que en l’actualitat s’està negociant -per part d’alguns partits polítics i sindicats amb el govern de Madrid- la possibilitat de poder solucionar el problema dels interins de llarga durada. Estem pendents que surti una llei o decret que modifiqui en alguns termes els processos d’accés, amb la qual cosa convocar aquest any les oposicions de PTFP podria deixar fora a aquet col·lectiu de poder-se beneficiar de tot allò que es modifiqui.
UGT en conseqüència manifestem que no estem d’acord.
g) Vacunes
UGT manifesta que hi ha personal dels centres educatius que no han rebut el SMS de salut per administrar-se la vacuna.
RRHH ens confirma que no ha finalitzat el procés de vacunació als centres, i que es farà una nova actualització de la base de dades per tal de detectar a tot el personal que no ha rebut el SMS i no s’ha vacunat.
UGT manifesta que hi ha dubtes per part d’algunes direccions de si han d’introduir les dades al GUAC i al Traçacovid de cert personal, com són personal de baixa IT o baixa maternal, personal adscrit al centre però sense assistència, personal de serveis externs, etc..
RRHH confirma que les direccions tenen tota la informació disponible de quins són els col·lectius que s’han de vacunar, i no entenen com és que això estigui comportant problemes.

h) Criteri per part del CEB en quant a la cobertura de les vacants municipals als CRP de la ciutat de Barcelona. Concurs de mèrits per cobrir 2 vacants al desembre, però no cobertura de les altres 5 que provenen de jubilacions?

UGT demana explicacions del perquè no s’han cobert el total de places municipal als CRP de la ciutat de Barcelona, i sol·licita un posicionament clar per part del CEB al respecte.
RRHH ens confirma que la decisió de la cobertura d’un servei depenent del Departament d’Educació com són els CRP és del Consell de Direcció del CEB, i que aquest ha acordat la no cobertura per part de personal municipal.
La part social manifesta la pèrdua de la possibilitat de promoció interna dels docents municipals, a la qual cosa RRHH ens recorda que en cara tenim la promoció interna que vam acordar amb  l’Ajuntament de Barcelona.
UGT manifesta que no està d’acord amb aquesta decisió de no dotar als CRP amb personal municipal.
i) Quan està previst que els centres rebin els ordinadors que el Departament d’Educació es va comprometre a lliurar?
RRHH ens informa que el Departament d’Educació va començar a repartir-los al mes de novembre i està previst finalitzar aquest mes de març i que hi ha un aplicatiu que es diu INDIC (inventari digital de centre) que permet als centres veure en quina situació es troba el lliurament d’ordinadors i fer-ne el seguiment.
j) Situació actual davant de les peticions per part del CEB al Departament de la dotació econòmica provinent dels fons europeus per a la posada en marxa de la reforma del nou currículum d’FP als centres municipals.
Se’ns informa que tan bon punt tinguin informació al respecte ens ho faran saber.
k) Convocatòria Ministeri conversió d’aules en espais de tecnologia aplicada i desenvolupar accions d’impuls de la FP. Centres municipals exclosos.
Se’ns informa que tan bon punt tinguin informació al respecte ens ho faran saber.

l) Situació actual i dades del curs 20-21 del programa Pla de Xoc en els centres municipals.

Se’ns informa que tan bon punt tinguin informació al respecte ens ho faran saber.

Top