Estàs aqui
Inici > ACTIVITATS UGT > Resum reunió CSSL – CEB  12 maig 2020

Resum reunió CSSL – CEB  12 maig 2020

 

Avui ens hem reunit els delegats i les delegades de prevenció del Comitè de Seguretat i Salut laboral del CEB amb un únic punt en l’ordre del dia: Informacions relatives a la prevenció de riscos laborals de cara l’inici de les preinscripcions.  Us fem un resum de les qüestions tractades:
– Des de RRHH ens informen que s’ha enviat als centres educatius les següents instruccions:
  1. Instruccions organitzatives pels dispositius de suport a la preinscripció en matèria de seguretat i salut
  2. Instruccions de prevenció per al treballador/a del CEB davant l’exposició a coronavirus per la campanya de preinscripció escolar
– Les mesures preventives, a nivell d’organització, que s’estan portant a terme per a la preinscripció presencial que tindrà lloc del 19 al 22 de maig, segons la normativa que estipula el Departament d’Educació i seguint els procediments establerts pel Departament de Salut, són les següents:
  • Enviament als centres educatius dels equips de protecció individuals (EPIs) i de protecció col·lectiva: gel hidroalcohòlic, guants, mascaretes, i també mampares (s’estan instal·lant en els llocs de treball on s’ha d’atendre al públic) i cintes de senyalització.
  • En referència a la neteja i desinfecció dels centres: ens informem que s’està duent a terme, i ha d’estar enllestit pel proper dimarts 19.
– Des d’UGT s’ha demanat a la reunió i per escrit una sèrie d’actuacions per tal que tot el procés de preinscripció presencial es pugui dur a terme amb el màxim de garanties per a tothom:
  • Necessitat de comunicar als usuaris -que sol·licitin cita- que han d’anar a la cita prèvia amb els EPIs corresponents i estipulats per les autoritats sanitàries.
  • Necessitat de tenir preparats els procediments que han de seguir les persones usuàries: neteja de mans, col·locació de mascareta i informació del protocol de seguretat prèvia a l’entrada per tal de fer la tramitació.
  • Necessitat d’unificar el material de senyalització i d’informació als usuaris per a tots els centres. Facilitant-los prèviament i amb instruccions clares per a la seva col·locació.
  • Necessitat d’establir un procediment de comunicació entre el Servei de Prevenció de Riscos Laborals del CEB i les direccions i/o coordinadors de PRL dels centres educatius, per tal d’informar i gestionar els riscos detectats en els centres.
  • Demanem de manera urgent l’ampliació de plantilla del servei de prevenció. Des de fa temps que sol·licitem que es doti al SPRL de més personal tècnic de prevenció. Ara tornem a reivindicar més personal per tal de fer front a la gestió de l’emergència sanitària actual i a tots els procediments que se’n deriven.
  • Demanem que l’atenció als usuaris es dugui a terme de peu, per motius de seguretat i higiene, enlloc de fer-se en cadires que poden ser un focus de transmissió si no es netegen després de cada ús.
  • Demanem la creació d’una comissió de treball i seguiment de les mesures específiques vers la COVID-19 que compti amb la presència de l’administració i dels sindicats, així com també membres representants del personal dels centres educatius municipals, amb l’objectiu de treballar conjuntament totes aquelles mesures organitzatives que seran d’aplicació per al curs vinent.
Top