Estàs aqui
Inici > ACTIVITATS UGT > Reunió Grup de Treball CEB – 19 novembre 2020

Reunió Grup de Treball CEB – 19 novembre 2020

Cafè amb ordinador

 

Reunió Grup de Treball CEB

 

El 19 de novembre es va celebrar la reunió del grup de treball del CEB, on estava present, per una banda, membres de RRHH del Consorci d’Educació de Barcelona i per l’altra els representants sindicals que conformen el grup de treball (UGT, CCOO, CGT, I-CSC, CSIF).

En l’ordre del dia es van tractar els següents punts:

1. Informació curs 2020-21

RRHH informa que aquest curs s’han nomenat en els centres municipals a un total de 530 persones entre vacants, reforços i substitucions, inclosos també els funcionaris en pràctiques de la categoria de mestres.

RRHH ens dóna les dades actualitzades -a data de 19.11.20- sobre la incidència de la Covid-19 als centres educatius sostinguts amb fons públic de la ciutat de Barcelona (centres de la Generalitat, de l’Ajuntament de Barcelona i centres concertats), i que introdueixen els centres educatius a l’aplicatiu TraçaCOVID. La gestió la porta a terme l’empresa Prevengraf, qui contacta amb el personal per avaluar la situació i activar el protocol a seguir.

2. Estat actual oposicions
Actualment hi ha dos processos d’oposició en actiu:

  1. Procés d’oposició de la categoria de subalterns: aquesta setmana s’ha tancat el termini de presentació de documentació dels candidats aprovats. De les 82 places ofertades, 80 són ocupades per personal que ha treballat a l’Ajuntament de Barcelona i només dues persones accedeixen de fora de l’àmbit municipal.
  2. Procés d’oposició de la categoria de mestres: de les 121 places ofertades s’han cobert un total només de 87 places.  RRHH ens explica que des de que es va obrir el termini de presentació de documentació i fins a principis de setembre van rebre un total de 25 renúncies. Si tot hagués anat bé, s’haurien arribat a cobrir 112 places, però no ha estat així i molts han decidit i han quedat desertes 34 places.

En aquests moments, s’està acabant de tancar el procediment de pràctiques amb tots els tribunals de les diferents especialitats del cos de mestres. El període de pràctiques del nou funcionariat finalitzarà en data de 31 de juny de 2021, per a poder realitzar el període de pràctiques de sis mesos i donar cabuda a si algú es troba en període de maternitat o paternitat o baixa tingui temps a poder realitzar el període mínim avaluable.

En referència al calendari dels processos d’oposició que queden pendent d’executar (oferta pública aprovada pel cos de secundària i personal d’atenció educativa -TEEI i TEEE-), RRHH comenta que caldrà fer una reunió més reduïda per tal d’establir nous calendaris, donat que es va donar una moratòria pel tema de la situació d’emergència de la pandèmia.  S’ha de reprendre la negociació i valorar què fer amb la calendarització i quin seria a partir de la situació actual el millor moment per posar en marxa el procés, i fer-ho de manera esglaonada. Es valorarà en una propera reunió.

La part social pregunta per la data del nomenament dels funcionaris de carrera de subalterns, i des de RRHH se’ns informa que la competència depèn de la Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu de l’Ajuntament de Barcelona. El CEB ja ha els hi ha fet arribat tota la documentació presentada, ara s’ha d’esperar que els hi facin el nomenament per saber quan podran començar el període de pràctiques. Tan bon punt tinguin més informació ens ho faran saber.

Pel que fa al nomenament dels nous funcionaris en pràctiques del cos de mestres, RRHH CEB ens informen que se’ls hi farà arribar els nomenaments però no caldrà signar res (a no ser que l’Ajuntament de Barcelona ho sol·liciti i en cas de ser així s’haurà de fer mitjançant firma electrònica “e-valisa”; a diferència d’un contracte que si cal estar signat, el document que s’envia és la notificació del nomenament).
La dificultat radica també en que no tothom opera amb el correu corporatiu Xtec, per això des de RRHH CEB estan treballant per tal de trobar la millor solució per tal que tot el personal municipal estigui donat d’alta pel sistema “e-valissa” i pugui haver un canal de comunicació directe entre RRHH i el personal municipal (Docents, PAE i PAS) mitjançant el correu corporatiu xtec.

UGT demana que, aprofitant que s’està treballant per donar d’alta a tot el personal en el sistema, incloure a les instruccions que es donarà a les direccions, que es doni d’alta també al personal docent i PAE a l’aplicació de Gestió d’Usuaris d’Altres Centres (GUAC).

La part social pregunta pels nomenaments del personal docent que, enguany, no l’han rebut (el curs passat es va enviar a les direccions dels centres). RRHH ens explica que, donada la situació i la recomanació de no moure paper físic, s’estan enviat a tot el personal substitut (a l’adreça de contacte de correu que tenen) i a la direcció de centre perquè ho pugui distribuir al personal del seu centre.

3. Pla d’Educació Digital 2020-23
RRHH ens confirma que el personal municipal està inclòs en el Pla d’Educació Digital del Departament d’Educació. Els criteris de repartiment d’aquestes eines informàtiques és: personal que ocupa una vacant (a partir de mitja jornada), al personal d’estructura però no als reforços COVID que s’han incorporat aquest curs. No ens poden confirmar quan arribarà però sí que s’ha començat a repartir el material. Per una altra part, també comenten que arribarà de manera nominal (va a associat a un correu corporatiu xtec) al centre i en cas que el/la titular estigui de baixa s’haurà de traspassar a la persona substituta.

La part social transmet la demanda que s’inclogui al personal PAE i al personal de reforç COVID donat que estan tot el curs.

 Pla d’Educació Digital del Departament d’Educació

4. Assignació matèries professorat
RRHH explica que, en referència a l’assignació de matèries de professorat (professorat de secundària – FP), qui ho revisa és Inspecció Educativa, així com també els horaris. En cas que Inspecció detecti alguna cosa que no està funcionant, ho parla amb la direcció del centre. RRHH s’encarrega de revisar les plantilles dels centres i saben les persones nomenades per a una categoria o una altra. RRHH informa que si es detecta que, tot i així no s’està fent bé, ens recomana que ho denunciem i ells ho derivaran a Inspecció Educativa.

UGT Educació planteja a RRHH, prèviament a la reunió aquesta qüestió –entre d’altres-, sobre quins són els criteris d’assignació de matèries, donat que les instruccions d’inici de curs són moltes clares (el criteri principal d’assignació és competencial i un altre criteri també és l’antiguitat) i ens consta que en alguns centres no s’està aplicant de forma correcta i no s’assigna segons aquests criteris. RRHH concreta que el circuit que ha de fer la persona interessada és: primer ha de presentar la seva queixa a la direcció del seu centre. Si no està d’acord amb la resposta que li dóna, pot adreçar-se al CEB i enviar una queixa adreçada a la Gerent (Mercè Massa) amb la resposta que li han donat i exposant el seu raonament. A partir d’aquí, RRHH demana un informe a Inspecció. L’adreça de correu és rh_atencioprofessionals.ceb@gencat.cat.

Tal i com es concreta a les instruccions d’inici de curs, s’estableix que no s’està obligat/da a acceptar matèries que no són de la pròpia especialitat. Des de RRHH ens informen que aquest tema ja s’ha parlat amb les direccions per tal que posin en ordre (PS / PT). Per una altra banda, també des de RRHH ens expliquen que els criteris de distribució de matèries s’aproven per claustre i, després, s’acaben aprovant els horaris. La part social no està conforme amb aquesta explicació. El fet que un centre demani un catàleg o un altre (la reestructuració d’especialitats) és competència del centre, és a dir, és potestat del centre per l’autonomia de centres.

5. Concurs trasllats personal docent
RRHH ens informa que aquest curs es convocarà el concurs de trasllats per al personal docent (tal i com s’estableix a l’Annex CEB Conveni 2017-20), està previst que es convoqui al mes de desembre o principis de gener. Les bases de la convocatòria seran com a les anteriors, i tan bon punt, RRHH les tingui enllestides ens les enviaran per tal que les puguem revisar. Ens expliquen que, seguint la normativa i com ja es ve fent en anteriors concursos realitzats, abans de decidir quines places surten a concurs, RRHH fa una anàlisi de les plantilles dels centres (el personal interí que hi ha als centres; les responsabilitats i els càrrecs que ocupen alguns interins/es fan aconsellable que determinades places no surtin, amb un cert raonament la direcció pot demanar que no surti) per no desestabilitzar l’organització dels centres en determinats casos.

UGT ha demanat –en el llistat de preguntes enviades prèviament a la reunió a RRHH- pel concurs de trasllat del personal subaltern. En el si de la reunió surt aquesta demanda per part de la part social i des de RRHH se’ns comenta que no saben si es podrà dur a terme. Demanem que es doni prioritat al concurs de trasllats de subalterns, per davant del personal docent (donat que en aquesta cas en l’anterior convocatòria hi va haver poc moviment), doncs sempre que hi hagut una oposició s’ha fet aquest concurs de trasllat perquè es pogués moure el personal funcionari de carrera i el nou funcionariat pugui escollir centre.
La part social pregunta per la convocatòria del concurs de direccions (que va quedar aturat pel tema de la pandèmia i es va fer un nomenament provisional per a aquest curs), i se’ns informa que es durà a terme aquest curs. Es preveu que es pugui fer al mes de gener.
UGT Educació demana que es convoqui també el concurs de trasllats per als/les Educadors/es donat que no se n’ha fet cap des de fa molts anys, i és un col·lectiu on també hi ha professionals que volen canviar. Insistim en que es doni prioritat al concurs de trasllats de PAS i PAE.
La part social demana que es porti a terme, tal i com s’estableix a l’Annex CEB signat, el concurs de mèrits als serveis educatius (CRPs) perquè no se n’ha fet cap.

Abans de passar al torn de paraules, el Cap de RRHH del CEB dóna resposta al llistat de preguntes enviades, prèviament a la reunió i que no s’han contestat en el transcurs de la reunió. Ens informa que totes aquelles qüestions que tenen a veure amb prevenció es tractaran en una propera reunió del Comitè de Seguretat i Salut Laboral, aviat rebrem la convocatòria.

  • Vacunació de la grip

Ens informen que no s’ha fet extensiva l’oferta de vacunació de la grip de l’Ajuntament de Barcelona per al personal municipals als centres educatius perquè no s’ha fet tampoc en cap centre educatiu de la ciutat de Barcelona i, per tant, a nosaltres tampoc se’ns farà.

  • Creació de l’oficina EduSalut BCN Covid

Ens expliquen que va es constituir amb persones de diferents àmbits (dept.salut, servei epidemiologia, agents de la salut pública, la metgessa del treball…) però, a hores d’ara, s’ha adaptat a les noves necessitats. Els diferents agents que hi intervenen es reuneixen dos o tres cops per setmana per parlar de temes Covid i actualitzar protocols. Quan un centre informa en el TraçaCovid, aquesta informació arriba a l’empresa Prevengraf (un servei aliè que fa les funcions la metge del treball mentre la metgessa del treball CEB està de baixa) i fa la gestió corresponent. El circuit s’ha simplificat i totes les consultes que arriben les resolen des d’aquest servei de prevenció.

  • Situació de la incorporació dels integradors socials en centres municipals.

El Cap RRHH CEB ens confirma què no s’han incorporat encara aquests professionals i que tenen pendent d’aclarir de quina borsa s’han d’agafar. O bé es crea la categoria d’Integració Social o bé es crea una categoria genèrica per a poder-los contractar. Aquest tema estan treballant-lo conjuntament amb l’Ajuntament per veure com es fa.

  • Comissions pendents de convocar acordades en el conveni laboral (Annex CEB). La Comissió de Tècnics d’Educació Especial (la més urgent).

El cap de RRHH ens informa que revisaran les persones que estaven designades com a membres participants d’aquesta comissió per a convocar-la en breu. Informa que únicament poden estar UGT i CCOO (com a sindicats que han signat el conveni).

  • Estat actual de les borses. Docents i PAE.

Se’ns informa que les borses docents han resistit a l’inici de curs però estan en una situació de gestió complicada per manca de recursos i s’han de fer molts correus i trucades per a cobrir determinades places.
Des de RRHH informen que no poden obrir llistes perquè se’ls hi ha multiplicat el volum de feina i són les mateixes persones. Concreta que si es necessita alguna cosa molt concreta, llavors es farà però no s’obriran totes les especialitats.

  • Situació amb els CRP. Eliminació de places municipals

Ens informen que no s’han eliminat places, sinó que no s’han reposat. El criteri és que aquestes places siguin cobertes per personal del Dept.Educació i no per personal de l’Ajuntament. Des d’UGT fem referència a l’Acord signat entre totes dues administracions, que té uns anys, però des de RRHH ens expliquen que aquest acord en el moment de constituir-se el CEB perden una validesa. Des de la part social citem que s’han perdut –o no s’han cobert- un total de 7 places. És un tema que el tenim present i que ho parlarem amb l’Ajuntament.

  • Intranet Ajuntament personal centres educatius. Accés a plataforma i nòmines:  El Cap RRHH ens comenta que és un tema que des del CEB també ho estan demanant. S’afegeixen a la nostra demanda.

 

Top